Відповідно до наказу МОЗ від 19 липня 2005 р. №360 та Постанови КМУ від 19.03.1994 р. №172: «Лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають».

Відповідно до ст. 8. Закону України «Про захист прав споживачів» : «У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку суттєвих недоліків, що виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених у разі потреби висновком експертизи, споживач, в порядку та в строки, встановлені законодавством, та на підставі обов'язкових для сторін правил або договору, мають право на свій вибір вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий самий товар або на аналогічний із числа наявних у продавця (виробника)».

Для повернення лікарського засобу або виробу медичного призначення неналежної якості необхідно надати фіскальний чек та доказ того, що лікарський засіб неякісний — висновок експертизи, розпорядження Держлікслужби про заборону обігу лікарського засобу тощо. Офіційним органом у сфері контролю якості лікарських засобів є Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (Держлікслужба).

Відповідно до Постанови КМУ від 22.09.2021 р. № 1002 «Споживач має право відмовитися від доставленого лікарського засобу під час отримання замовлення та вправі вимагати повернення коштів від ліцензіата, який здійснив продаж такого лікарського засобу у разі, якщо:

  • пошкоджена первинна та/або вторинна упаковка лікарського засобу;
  • минув термін придатності лікарського засобу;
  • уповноваженим органом опубліковано заборону на реалізацію та застосування лікарського засобу;
  • доставлене замовлення не відповідає замовленому за кількістю або складом, найменуванням, дозуванням, формою випуску, ціною.

Споживач має право повернути його співробітнику служби доставки ліцензіата, який здійснив доставку, без оплати доставленого лікарського засобу та/або послуг з його доставки та/або вимагати належного виконання замовлення».